

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از راهنوآنلاین، این شرکت با بیاعتنایی به قیمتهایی که شورای رقابت تعیین کرده، اقدام به فروش خودرو با نرخ دلخواه کرده که سازمان تعزیرات جریمه سنگینی را برای این شرکت صادر کرد.
در پرونده مدیران خودرو و کرمان موتور بیش از ۲۰۰۰ شکایت وجود دارد که طبق اعلام تعزیرات، مدیران خودرو در برههای، ۲۱۰۰ میلیارد تومان جریمه شد که باید این پول را پرداخت کند.
در اخبار اعلام شده است که مدیران خودرو برای فروش تیگو ۷ پرو از هر مشتری حدود نیم میلیارد هزینه بیشتری دریافت کرده بود!
البته گران فروشی شرکتهای خودروساز به ویژه مدیرانخودرو، سابقهدار است. در سالهای ۹۹ تا ۱۴۰۱ هم چندین مورد از گرانفروشی این شرکت مطرح شد، حتی در خرداد سال ۱۴۰۰ ایسنا در خبری به این موضوع پرداخت که محصولات مدیران خودرو در بازار نسبت به قیمت کارخانه ارزانتر است و مدیران خودرو قیمت کارخانه را گرانتر از بازار به مشتریان میفروشد. مشابه همین اتفاق و گرانفروشی مدیران خودرو در سال ۱۳۹۸ هم اتفاق افتاد بود.
این که شرکتی با ارز نیمایی محصولاتی وارد کند و بعد با قیمت دو برابر به فروش بگذارد چه نام دارد؟ شرکتهای خودروساز همواره مورد حمایت دولت بودند و در واقع برای حیات خودروسازهای داخلی واردات خودرو به کشور قطرهچکانی انجام میشود و مردم مجبور هستند در بازار به شدت تک قطبی و انحصاری، محصولاتی بیکیفیت خریداری کنند.
این درحالی است که مدیران خودرو بهعنوان یکی از بزرگترین خودروسازهای کشور محصولاتش را با قیمتی در حدود دوبرابر نسبت به بازارهای اطراف ایران به مردم میفروشد!
تأخیر در تحویل خودروهایی با ایرادات زیاد فنی
یکی دیگر از مواردی که بارها و بارها توسط مشتریان مدیران خودرو بیان شده، تحویلهای با تأخیر چند ماهه این شرکت است. مدیران خودرو پس از دریافت هزینه خرید خودروها، تأخیرهای طولانیمدت و چند ماهه دارد که این موضوع باعث شده اسم مدیران خودرو با لقب تحویل با تأخیر در بازار خودرو استفاده شود.
گزارشهای مختلفی در این حوزه وجود دارد که در سالهای اخیر شدت پیدا کرده و عدم تحویل تیگو هشتهای این شرکت در سال جاری هم موجب شد تا رسانهها به این اتفاق واکنش نشان دهند.
مشکلات خودروهای مدیران خودرو به همین موارد ختم نمیشود، محصولات این شرکت که از کارخانه خارج میشوند در کنار ایرادات فنی، مشکلاتی مانند ضخامت رنگ هم دارند!
به تازگی یکی از کارشناسان خودرو در این باره اعلام کرده بود که به علت ایراد داشتن رنگ خودرو در کارخانه، از هر دو معامله محصولات مدیران خودرو در بازار، یکی بهم میخورد. زیرا خریداران دوست ندارند برچسب خودرو رنگ شده به ماشین آنها بخورد و بعدا برای فروش محصول به مشکل بخورند.
این مشکلات در حالی است که خریدار خودرو را از کارخانه تحویل گرفته و محصول صفر کارخانه در همان ابتدای کار دچار مشکل است. موارد متعددی گزارش شده که خریداران مجبور هستند در ابتدای تحویل خودرو، آن را پیش متخصصان رنگ و صافکاری ببرند تا از ضخامت آن مطمئن شوند، اگر ضخامت رنگ بالا باشد باید وارد پروسه طولانی و پرچالش برگشت خودرو شوند، تازه اگر این روند به سرانجام برسد.
نبود قطعه در نمایندگیهای مدیران خودرو نیز خود یکی از بزرگترین چالشهای مشتریان این شرکت است.
مشخص نیست چگونه قطعاتی که مدیران خودرو باید وارد کند سر از بازار آزاد در میآورد یا آن که چگونه وارد کنندگان معمولی میتوانند بیشتر و بهتر از مدیران خودرو بازار را تأمین کنند ولی اگر یکی از مدلهای مدیران خودرو را خریداری میشود، برای قطعاتش به جای نمایندگی باید در بازار آزاد دنبالش گشت!
مشکلات جدی از صفر تا صد خرید از مدیران، باعث شده مشتریان خودرو دیگر شرکتها را انتخاب کنند یا نهایتاً به اتومبیل زیر پای خود قناعت کنند!
۵۸۵۸