مکمل های حاوی ید در اختیار زنان باردار قرار می گیرد

ایسنا/اصفهان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مکمل‌های حاوی یُد با هدف پیشگیری از بیماری کم‌کاری تیروئید در نوزادان در سه‌ماهه اول بارداری در اختیار زنان باردار قرار می‌گیرد.


مهدی دلاوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش شهروندان و به خصوص زنان باردار در رابطه با راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری تیروئید یکی از ضرورت‌های حفظ سلامت مردم است که در مراکز و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان پیگیری می‌شود.


وی افزود: با توجه به اینکه بیماری تیروئید در اکثر مواقع به علت کمبود دریافت کافی ید رخ می‌دهد، مردم باید در سبد غذایی خود حتماً از نمک‌های غنی شده یُددار استفاده کنند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به شیوع ۱.۶ درصدی کم‌کاری تیروئید در نوزادان در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، تصریح کرد: غربالگری کم‌کاری تیروئید در نوزادان متولد شده در روزهای سوم تا پنجم تولد از طریق نمونه‌گیری از پاشنه پای نوزاد در مراکز و پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود.


دلاوری گفت: نوزادان مشکوک که در طرح غربالگری شناسایی می‌شوند، پس از انجام آزمایش تشخیصی در صورت تأیید بیماری، تحت مراقبت تخصصی و درمان قرار می‌گیرند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

گزیده آخرین اخبار و اطلاعات

زودپز مخاطب درو می کند سینمادار تخلف

این روزها، فیلم سینمایی «زودپز» ناجی سینما شده و هم مخاطب را به سالن‌ها کشانده و هم گیشه را رونق داده است اما نگاهی به سامانه‌های بلیت فروشی نشان می‌دهد که سینماداران علی‌رغم آیین‌نامه‌های مشخص، در حال حذف سانس فیلم‌های دیگر به نفع فیلم‌ پرفروش‌ این روزها هستند.

Read More
گزیده آخرین اخبار و اطلاعات

قالیباف ژنو را به مقصد تهران ترک کرد

رییس مجلس شورای اسلامی که در سفری سه روزه برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی به سوئیس سفر کرده بود، دقایقی پیش ژنو را به مقصد تهران ترک کرد.

Read More
گزیده آخرین اخبار و اطلاعات

هیچ تریبونی برای صنف معلم نمی دیدیم

کارگردان «میم مثل معلم» که برنامه‌اش از شبکه دو در حال پخش است، به تشریح ایده و چالش‌های تولید این برنامه پرداخت و بر ضرورت تغییرات بنیادین در نظام آموزشی کشور تأکید کرد.

Read More