اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای توسعه وقف علمی در کشور

تهران – ایرنا – مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال منابع مالی قرض الحسنه و بلاعوض در صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری این بنیاد برای توسعه وقف علمی و فناوری در کشور خبر داد.


مهدی صفاری نیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار علم و آموزش ایرنا افزود: وقف علمی از سده های قبل در کشور رواج داشته است و باتوجه به اهمیت وقف در دهه اخیر به وقف بخش علم و فناوری کمتر توجه شده است.


وی افزود: یکی از حوزه هایی که نیازمند توجه است و خیلی زیربنایی است و می تواند آینده نسل آینده را به لحاظ شغلی، علمی کمک کند، ‌وقف حوزه علم و فناوری است.


مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) خاطرنشان کرد: اگر با وقف علمی بتوانیم دانشمندان بزرگی را تربیت کنیم که به مردم خدمت کنند در واقع به توسعه علم کمک کرده ایم.


صفاری نیا ادامه داد:‌ جایزه مصطفی(ص) یک برنامه مردم نهاد است که سیاست های بنیادین را دنبال می کندکه به پایه های علم و فناوری، دانشمندان و شناسایی انسان های توانمند می پردازد، بنابراین تمامی هزینه های تامین مالی این جایزه، مردمی و وقفی است.


وی افزود: هم اکنون مجموعه های علمی، دانشگاهی و بخش بزرگی از شرکت های خصوصی عضو صندوق  سرمایه گذاری نیکوکاری مصطفی (ص) هستند که سقف منابع در این صندوق ۶۰۰ میلیارد ریال است و در حال حاضر در  آخرین وضعیت ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه وقف علمی و فناوری جمع آوری شده است.


مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) ادامه داد:  با توجه به اینکه بخش اصلی منابع این صندوق قرض الحسنه است بنابراین دارایی صندوق یک رقم ثابت نیست و متوسط ۲۰ درصد سود این منابع قابل برداشت برای جایزه است.


صفاری همچنین گفت: تعداد زیادی بانک عضو صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری مصطفی(ص) هستند و منابع مالی این صندوق را تامین می کنند، ما هزینه جاری فعالیت های جایزه را در بخش های دانش آموزی و سایر بخش ها از طریق صندوق تامین مالی می کنیم.


به گزارش ایرنا، بنیاد علم و فناوری مصطفی با چشم‌انداز گسترش صلح، امنیت و رفاه بشریت، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۱ آغاز کرد و مأموریت خود را توسعه علم و فناوری در جهان اسلام قرار داده است و برای تحقق آن، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته، زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و افزایش همکاری و هم‌افزایی کشورهای اسلامی در حوزهای علم و فناوری را با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار دارد.


در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی در جهان،  جایزه مصطفی(ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان شکل گرفت.


این جایزه به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارایه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.


برگزیدگان جایزه علاوه بر لوح و مدال جهانی مصطفی با دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار دلار که از محل خیرین و موقوفات علم و فناوری تأمین شده در مراسمی با حضور دانشمندان و فرهیختگانی از کشورهای مختلف جهان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.



دیدگاهتان را بنویسید

گزیده آخرین اخبار و اطلاعات

چطوری دل دوستمون رو به دست بیاریم

چطوری دل دوستمون رو به دست بیاریم به دست آوردن دوست کسی که بسیار دوستش داریم، حس بسیار خاصی را در دل ما ایجاد می کند و به ما احساس اعتماد به نفس و عزت نفس می دهد.

Read More
گزیده آخرین اخبار و اطلاعات

بررسی روش تبلیغات به صورت پیامکی یا sms

در دنیای پر رقابت امروز، انتخاب روش‌های مناسب برای تبلیغات و بازاریابی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

Read More
گزیده آخرین اخبار و اطلاعات

گلدیس

قرقره بنایی یکی از ابزارهای مهم و کارآمد در صنعت ساختمان‌سازی و ساخت و ساز به شمار می‌آید.

Read More